Energielabel aanvragen bij Rensen Vastgoedservice? Dat doe je zo:




  • Neem contact met ons op via onderstaand contactformulier of stuur een email naar energielabel@rensenvastgoedservice.nl met uw contactgegevens en het adres waarvoor u een energielabel wil aanvragen.


  • U ontvangt een prijsopgaaf per email. Wij vragen u om een antwoord op deze aanbieding.


  • Indien u akkoord bent gegaan met de aanbieding ontvangt u een voorstel voor een afspraak. Deze plannen wij bij voorkeur in de ochtend.


  • Als de afspraak is gemaakt ontvangt u een bevestiging van deze afspraak en uw opdracht per email. In deze mail staat beschreven welke documenten en gegevens wij van de woning wensen te ontvangen of ter inzage te zien op de dag van de opname indien deze beschikbaar zijn.


  • Benieuwd hoe de opname van een woning in zijn werk gaat? Klik hiernaast op Hoe gaat een opname?


  • Na de opname van de woning ontvangt u het energielabel doorgaans binnen twee werkdagen. Deze krijgt u, bij voorkeur, toegestuurd via email na betaling van de factuur. Benieuwd hoe een energielabelrapport eruit ziet? Bekijk hier een voorbeeld!



Belangrijk om te weten:


  • De opdrachtgever heeft het recht om het volledige projectdossier op te vragen.


  • Opdrachtgever verleent medewerking aan een mogelijk controleonderzoek van de opgenomen woning door Rensen Vastgoedservice of door de certificatie-instelling van Rensen Vastgoedservice. Indien er geen toegang tot de woning wordt verleend kan het energielabel worden verwijderd uit het landelijk gegevensbestand van geregistreerde energielabels.





Er dient per 01-01-2022 een geldig energielabel aanwezig te zijn vóórdat een woning te koop wordt aangeboden.


Maak dus tijdig een afspraak!




Twijfelt u of er een geldig energielabel voor uw woning is? Op de website van de overheid www.ep-online.nl kunt u inzien of er een geldig energielabel voor uw woning bestaat.